Ogłoszenia - Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wąchocku

Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne:

Ogłoszenia

Aktualności
2025-06-09
Zarządzenie nr 6/2025
Dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wąchocku
z dnia 16 kwietnia 2025 r.

w sprawie ustalenia dni wolnych od pracy w 2025 roku, za święta przypadające
w innym dniu niż niedziela, dla pracowników Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Wąchocku w 2025 roku

Pobierz

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Wąchocku informuje, że:

od dnia 20.03.2025 r.

wydawane będą skierowania do otrzymania pomocy żywnościowej.


Warunkiem otrzymania żywności jest trudna sytuacja socjalno-bytowa i spełnienie obowiązującego kryterium dochodowego:
  • dla osoby samotnie gospodarującej - 2.676,50 zł netto,
  • dla osoby w rodzinie - 2.180,95 zł netto.

Osoby oraz rodziny, które dotychczas nie korzystały z pomocy MGOPS w Wąchocku będą zakwalifikowane do programu po udokumentowaniu swoich dochodów za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku.

Osoby zainteresowane proszone są o zgłaszanie się do Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wąchocku przy ul. Kolejowej 19

Zarządzenie Nr 1/2025
Dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Wąchocku
z dnia 03 stycznia 2025

w sprawie: aktualizacji Polityki Ochrony Danych Osobowych oraz Polityki Informacyjnej w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wąchocku

Pobierz
Pomóżmy powodzianom

Wszyscy wiemy, z jakimi tragediami zmagają się Polacy w związku z ostatnimi powodziami. Wiele rodzin straciło dach nad głową i potrzebują naszej pomocy.

Niejednokrotnie pokazaliście Państwo, że umiecie pomagać i jednoczyć się w obliczu tragedii. Dlatego w imieniu potrzebujących zwracamy się do mieszkańców naszej gminy o pomoc dla powodzian.

Od dziś do kolejnego wtorku (17.09.-24.09.2024 r.) odbywać się będzie zbiórka darów dla powodzian. Punkty gdzie można je zostawić:1

  • Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Wąchocku (10.00-18.00)
  • Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wąchocku (7.00-15.00);
  • Zespół Placówek Oświatowych w Wąchocku
  • Szkoła Podstawowa im. Świętokrzyskich Partyzantów AK w Wielkiej Wsi
  • Szkoła Podstawowa w Parszowie;

Potrzebne są:
  • Ciepła odzież (szczególnie kurtki, swetry, buty…),
  • Koce, śpiwory, pościel…
  • Środki higieniczne (mydła, szampony, pasty i szczoteczki do zębów itd.),
  • Artykuły dla dzieci (pieluchy, mleko w proszku, odzież dziecięca…),
  • Żywność o długim terminie ważności (konserwy, makarony, ryż, kasze…),
  • Woda butelkowana,
  • Środki czystości (płyny do mycia, detergenty, ręczniki papierowe),
  • Latarki, baterie, powerbanki,
  • kalosze, łopaty…
  • karma dla zwierząt

Rzeczy zniszczone, zrobione przez siebie dania i potrawy czy „śmieci” – bo i takie się zdarzały przy zbiórkach, przyjmowane nie będą!
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej 
 w Wąchocku

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności przypomina, że z dniem 30 września 2024 roku upływa termin ważności orzeczeń o niepełnosprawności wydłużonych specustawą covidową.

Orzeczenia zachowają ważność do dnia uzyskania nowego ostatecznego orzeczenia, ale nie dłużej niż do ostatniego dnia szóstego miesiąca następującego po dacie określającej tę ważność, tj. do dnia 31.03.2025r. Trzeba pamiętać też o tym, że wniosek o wydanie nowego orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności należy złożyć bezwzględnie w terminie obowiązywania orzeczenia tj. do 30 września 2024 roku.

Zgodnie z Ustawą z dnia 24 lipca 2024r.o zmianie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024r., poz. 1165):
  • osoba niepełnosprawna posiadająca orzeczenie o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności wydane na czas określony (do konkretnego dnia) może złożyć wniosek o ponowne ustalenie niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności w terminie do 2 miesięcy przed upływem terminu ważności posiadanego orzeczenia (art. 6ba ust. 1 ww. ustawy),
  • osoby niepełnosprawne, których orzeczenia wydano do ukończenia 16 roku życia, mają możliwość złożenia wniosku o ustalenie stopnia niepełnoprawności w terminie do 3 miesięcy przed upływem ważności posiadanego orzeczenia o niepełnosprawności (art. 6ba ust. 2 ww. ustawy),
  • orzeczenie, które na mocy ustawy z dnia 19 grudnia 2023 r. o szczególnych rozwiązaniach w celu zachowania ważności niektórych orzeczeń o niepełnosprawności oraz orzeczeń o stopniu niepełnosprawności zachowało swoją ważność do 30 września 2024 roku zachowa swoją ważność do dnia uzyskania nowego ostatecznego orzeczenia, nie dłużej jednak niż do ostatniego dnia szóstego miesiąca następującego po dacie określającej tę ważność, tj. do dnia 31.03.2025r.

Aby móc korzystać z przywilejów wynikających z dotychczas posiadanego orzeczenia bezwzględnie należy złożyć wniosek o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności w terminie obowiązywania orzeczenia tj. do 30 września 2024 roku.

Karty parkingowe, których termin upływa z dniem 30 września 2024 roku, zachowują swoją ważność do dnia 31 marca 2025 roku.



Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej 
 w Wąchocku

informuje, że 16 września kończy się nabór wniosków o stypendia szkolne

Do 16 września (poniedziałek) MGOPS w Wąchocku przyjmuje wnioski o przyznanie pomocy materialnej o charakterze socjalnym w formie stypendium szkolnego, na rok szkolny 2024/2025.

Stypendia mogą otrzymać uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych zamieszkali na terenie Gminy Wąchock, których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kryterium dochodowego wynoszącego obecnie 600,00 zł na osobę. (od stycznia 2025 r. kryterium dochodowe zostanie podwyższone do 823,00 zł)

Wnioski można składać w MGOPS w Wąchocku , ul. Kolejowa 19, w godz. 8.00 – 15.00, gdzie również uzyskają Państwo wszelkie niezbędne informacje.


Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej 
 w Wąchocku

informuje, że wnioski o Dodatek Osłonowy są przyjmowane 
do dnia 
30 kwietnia 2024r.

(kryterium dochodowe 1 500,00 zł na osobę w rodzinie i 2 100,00 zł na osobę samotną)


Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Wąchocku informuje, że:

od dnia 16.01.2023 r.

wydawane będą skierowania do otrzymania pomocy żywnościowej.


Warunkiem otrzymania żywności jest trudna sytuacja
socjalno-bytowa i spełnienie obowiązującego kryterium dochodowego:
  • dla osoby samotnie gospodarującej - 1.823,60 zł netto,
  • dla osoby w rodzinie - 1.410,00 zł netto.


Osoby zainteresowane proszone są o zgłaszanie się do
Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej 
w Wąchocku przy ul. Kolejowej 19


Bezpośredni link do strony internetowej Ministerstwa
Rodziny i Polityki Społecznej dedykowanej dla Programu:
OBWIESZCZENIE
MINISTRA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ 

z dnia 19 stycznia 2023 r.
w sprawie wysokości kwoty kryterium dochodowego uprawniającego do świadczeń z funduszu alimentacyjnego od dnia 1 października 2023 r.

Na podstawie art. 18 ust. 4 ustawy z dnia 24 czerwca 2021 r. o zmianie niektórych ustaw związanych ze świadczeniami na rzecz rodziny (Dz. U. poz. 1162) ogłasza się, że przy ustalaniu prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego, począwszy od okresu świadczeniowego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom upraw nionym do alimentów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1205 i 2140), rozpoczynającego się od dnia 1 października 2023 r., wysokość kwoty, o której mowa w art. 9 ust. 2 tej ustawy, wynosi 1209 zł.

Pobierz
Refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych

Refundacja podatku VAT jest to refundacja kwoty odpowiadającej podatkowi VAT wynikającej z opłaconej faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r. do tego odbiorcy paliw gazowych.

Refundacja podatku VAT przysługuje w przypadku, gdy odbiorca paliw gazowych w gospodarstwie domowym:
  • wykorzystuje jako główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi, o których mowa w art. 3 pkt 3a ustawy – Prawo energetyczne, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438, 1561, 1576, 1967 i 2456), do dnia wejścia w życie ustawy ( do 21 grudnia 2022r), albo po tym dniu – w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o których mowa w art. 27g ust. 1 tej ustawy
  • jest osobą w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 2100 zł lub
  • jest osobą w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł

Dochodem gospodarstwa domowego po odliczeniu kwot alimentów świadczonych na rzecz innych osób są:
  • przychody podlegające opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 27, art.30b, art.30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych pomniejszone o koszty przychodu, należny podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie społeczne niezaliczone do kosztów uzyskania przychodu oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne
  • dochody niepodlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych
  • dochody z gospodarstwa rolnego
  • dochody z działalności opodatkowanej na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym

Dochód gospodarstwa domowego ustala się na podstawie dochodów osiągniętych w:
  • 2021 r. - w przypadku wniosku złożonego do dnia 31-07-2023 r.
  • 2022 r. - w przypadku wniosku złożonego w okresie od dnia 01-08-2023 r. do dnia 29-02-2024 r.

Aby uzyskać refundację podatku VAT do wniosku należy dołączyć:
  • fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych obejmującą okres dotyczący wniosku
  • dowód uiszczenia opłaty za tę fakturę

Wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT można złożyć w formie elektronicznej przez platformę ePUAP lub osobiście w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wąchocku ul. Kolejowa 19, 27-215 Wąchock w godzinach:

od poniedziałku do piątku – od 8.00. do 15.00.

Wnioski o wypłatę refundacji należy złożyć nie później niż do 29-02-2024 roku lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.

Informację o przyznaniu refundacji podatku VAT wnioskodawca otrzyma na adres e-mail wskazany we wniosku.

W przypadku, gdy adres e-mail nie zostanie podany, informację o przyznaniu refundacji podatku VAT można odebrać osobiście w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wąchocku.


Pobierz

Ogłoszenie o naborze wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2023


Rozpoczął się nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2023.
Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:
  1. dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności,
  2. osobami niepełnosprawnymi posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573, z późn. zm.),
    – poprzez możliwość uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej.

Na realizację Programu Minister przeznaczył kwotę 150 000 000,00 zł.

Poniżej terminy naboru wniosków w ramach Programu:
  1. Gmina/powiat składa wniosek na środki finansowe w ramach Programu do właściwego wojewody (zał. nr 1A lub 1B do Programu) w terminie do dnia 10 listopada 2022 r. (decyduje data wpływu do wojewody).
  2. Wojewoda sporządza i przekazuje Ministrowi wniosek na środki finansowe w ramach Programu wraz z listą rekomendowanych wniosków, które stanowią odpowiednio (załącznik nr 2A lub 2B, zał. 3 do Programu) w terminie do dnia 25 listopada 2022 r. (decyduje data wpływu do Ministra).
  3. Minister dokona ostatecznej weryfikacji i zatwierdzenia listy rekomendowanych wniosków złożonych przez wojewodów w terminie do dnia 9 grudnia 2022 r.

Weryfikacja wniosków o dodatek węglowy

Na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2022r. o dodatku węglowym (Dz.U. z 11.08.2022r., poz. 1692) Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wąchocku przyjmuje wnioski o dodatek węglowy, który przysługuje w wysokości 3 tys. zł dla gospodarstw domowych, których głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, o ile przynajmniej 85 proc. paliwa stanowi węgiel kamienny.

Nowelizacja ustawy z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (Dz. U. 2022r., poz. 1967) nałożyła na gminy możliwość weryfikacji uprawnień świadczeniobiorców do w/w dodatku w przypadku, gdy pod jednym adresem zamieszkania zostało złożonych więcej niż jeden wniosek. Zgodnie z wyjaśnieniami z Ministerstwa Klimatu i Środowiska przesłanymi do gmin w dniu 30.09.2022r. weryfikacja ma nastąpić przed dokonaniem realizacji wypłaty.

W związku z powyższym Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wąchocku przystąpił do weryfikacji wniosków biorąc pod uwagę zalecenia MKiŚ.

W przypadku, gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy. Zatem, na potrzeby składania wniosków o wypłatę dodatku węglowego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego. 1 adres zamieszkania = 1 dodatek, nawet jeśli obejmuje więcej gospodarstw domowych.

Przypominamy, że dodatek węglowy nie przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe, po cenie i od przedsiębiorcy, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 czerwca 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw (Dz. U. poz. 1477).

Dodatek Osłonowy
 
 Od dnia 10.01.2022r. Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wąchocku będzie realizował wypłatę dodatku osłonowego. Mieszkańcy Gminy Wąchock mogą składać wnioski o przyznanie tej formy rządowej pomocy zarówno w tradycyjnej formie papierowej lub drogą elektroniczną (wniosek można składać za pośrednictwem profilu zaufanego, w innym przypadku wniosek musi być podpisany podpisem elektronicznym).
 
WNIOSKI NALEŻY SKŁADAĆ DO DNIA 31 PAŹDZIERNIKA 2022r.
 
WNIOSKI, KTÓRE WPŁYNĄ PO TYM DNIU BĘDĄ POZOSTAWIONE BEZ ROZPATRZENIA
 
Dodatek osłonowy przysługuje:
  • osobie prowadzącej jednoosobowe gospodarstwo domowe, której dochód nie przekracza 2100 zł netto
  • osobie w wieloosobowym gospodarstwie domowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza 1500 zł netto na osobę.
 
Dochód ustala się na zasadach określonych w przepisach ustawy o świadczeniach rodzinnych (art. 3 pkt 1; t.j. Dz.U. z 2020r. poz. 111 z późn. zm.).
 
Dla wniosków, które zostaną złożone do dnia 31.07.2022r. rokiem bazowym do wyliczenia dochodu jest za rok 2020.
 
Dodatek osłonowy wynosi rocznie:
  • 400 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego;
  • 600 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób;
  • 850 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób;
  • 1150 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.
 
W przypadku, gdy głównym źródłem ogrzewania domu jest paliwo stałe tj. węgiel lub ekogroszek (UWAGA: aby skorzystać z dodatku osłonowego w wyższej wysokości niezbędny jest wpis do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków) dodatek osłonowy wynosi rocznie:
  • 500 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego;
  • 750 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób;
  • 1062,50 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób;
  • 1437,50 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.
 
WAŻNE - Dodatek osłonowy otrzymają także rodziny, których dochód przekroczy ustawowe kryterium dochodowe, będzie on wyliczony zgodnie z zasadą złotówka za złotówkę
 
Wnioski, które zostaną złożone do dnia 31 stycznia bieżącego roku i przejdą pozytywną weryfikację zostaną załatwione przez wypłatę dodatku w dwóch równych ratach, natomiast wnioski złożone w okresie od 01.02.2022r. do 31.10.2022r. będą wypłacane jednorazowo (pod warunkiem spełnienia kryterium dochodowego).
 
Przyznanie przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta dodatku osłonowego nie wymaga wydania decyzji administracyjnej. Osoba wnioskująca o dodatek osłonowy otrzyma informację na wskazany adres poczty elektronicznej. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku osłonowego, wójt, burmistrz lub prezydent miasta, odbierając ten wniosek od wnioskodawcy, informuje go o możliwości odebrania od tego organu informacji o przyznaniu dodatku osłonowego.
 
WAŻNE - nieodebranie informacji o przyznaniu dodatku osłonowego nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku.
 
Dodatkowych informacji udzielają pracownicy od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00 pod nr telefonu 41 271-50-34
 
Wzór wniosku do pobrania poniżej:
 
 
Zapraszamy do zapoznania się z materiałami dot. dodatku osłonowego, który stanowi kluczowy element rządowej tarczy antyinflacyjnej, który ma zniwelować rosnące ceny energii, gazu i żywności.
Akademia Przedsiębiorczości sp. z o.o. realizuje projekt „CZAS NA WŁASNY BIZNES”
współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 –2020.

Celem głównym projektu jest rozwój przedsiębiorczości, tworzenie miejsc pracy, aktywizacja zawodowa oraz poprawa sytuacji na rynku pracy 90 osób: 49 kobiet i 41 mężczyzn, które w dniu rozpoczęcia udziału w projekcie mają ukończony 30 rok życia, nie posiadają zatrudnienia – są bezrobotni, poszukujący pracy, bierni zawodowo, uczą się lub zamieszkują na terenie województwa świętokrzyskiego.

W ramach projektu oferujemy Uczestnikom wsparcie obejmujące:
  1. INDYWIDUALNE SPOTKANIE Z DORADCĄ ZAWODOWYM
  2. SZKOLENIE dotyczące zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
  3. SPOTKANIE Z EKSPERTEM DOTACYJNYM
  4. WSPARCIE FINANSOWE 23.050,00 zł na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej.
  5. WSPARCIE POMOSTOWE do 18.000,00 zł NETTO przez okres pierwszych 12 miesięcy prowadzenia firmy (1.500,00 zł netto/miesiąc/firmę).

Wymagany wkład własny Uczestników w wysokości 6.800, zł netto.

Projekt jest działaniem publicznym i ma wesprzeć osoby pozostające bez zatrudnienia w trudnej sytuacji na rynku pracy. Dzięki Państwa pomocy będziemy mogli dotrzeć do jak największej ilości osób. W związku z tym zostały do Państwa wysłane materiały promujące powyższe działania z prośbą o ich upublicznienie w okresie GRUDZIEŃ 2021r. - STYCZEŃ 2021 roku. W razie możliwości prosimy również o zamieszczenie informacji o projekcie na Państwa stronie internetowej - w załączeniu przekazujemy plakat i ulotkę.

Rekrutacja do projektu prowadzona będzie od 6 grudnia 2023 r. w biurach Akademii Przedsiębiorczości:
  • Starachowice, ul. Zgodna 2, tel. 41 275 0058, 501 493 940
oraz do punktu rekrutacyjnego
  • Kielce, ul. Targowa 18, parter, pokój nr 5, tel. 506 976 134.

Więcej informacji na temat projektu na naszej stronie https://ap.org.pl/projekty/czas-na-wlasny-biznes  
W razie potrzeby prosimy o kontakt telefoniczny.

Korzystaj z rachunku bankowego, otrzymuj świadczenia na konto i bądź bezpieczny!

Osobisty rachunek bankowy to coraz powszechniejsze udogodnienie. Dzięki niemu w szybki i wygodny sposób można otrzymać świadczenie, zapłacić rachunki czy zrobić zakupy. Dodatkowo te elektroniczne narzędzia zapewniają bezpieczeństwo finansowe, osobiste i zdrowotne, co jest szczególnie ważne właśnie teraz – w czasie pandemii

Zachęcamy Państwa do odwiedzenia naszej strony internetowej Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo!

Dowiecie się tam jakie korzyści płyną z posiadania konta w banku oraz jak bezpiecznie z niego korzystać. Korzystanie z konta bankowego i bankowości elektronicznej nie musi być trudne.
Zajdziecie tam Państwo informacje:
  • Jak założyć konto bankowe
  • Co daje konto w banku
  • Jak bezpiecznie korzystać z konta.

Jednocześnie informujemy, że możecie Państwo:
  • spotkać z nami przez Internet. www.zus.pl/e-wizyta
  • zarezerwować wizytę w naszej placówce: www.zus.pl/o-zus/kontakt/zarezerwuj-wizyte

Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo.



Program "Wspieraj Seniora"
Osoby starsze należą do grupy osób szczególnie zagrożonej zakażeniem ze względu na wiek, stan zdrowia i inne okoliczności, które powodują obniżenie odporności. Profilaktyka zdrowotna
i bezpieczeństwo, szczególnie osób starszych, są w tym okresie szczególnie ważne, ponieważ seniorzy najciężej przechodzą zakażenie. W trosce o ich dobro i bezpieczeństwo, aby chronić najstarsze osobyz terenu Gminy Wąchock przed zakażeniem koronawirusem SARS-CoV-2, Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wąchocku przystąpił do Programu Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej „Wspieraj Seniora”.

1. Na czym polega program
Program zakłada dostarczenie niezbędnych produktów do Twojego domu. Mogą to być dostarczone artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środki higieny osobistej. Możesz również poprosić o pomoc np. w sprawach urzędowych (jeżeli ich zakres nie wymaga Twoich upoważnień lub udostępnienia danych wrażliwych), wyprowadzenie psa, itp. Zakres usług na rzecz osoby starszej jest ograniczony tzw. dystansem sanitarnym (np. nie możesz poprosić o usługę sprzątnięcia mieszkania).

2. Jak długo realizowany jest program
Program jest realizowany od 20 października do 31 grudnia 2020 r.

3. Kto realizuje program w Twojej gminie
Za realizację programu odpowiada lokalny ośrodek pomocy społecznej w Twojej gminie

4. Kto może skorzystać z programu?
Program jest dla osób powyżej 70 roku życia, które zdecydowały się na pozostanie w domu, dla własnego bezpieczeństwa w czasie pandemii. W szczególnych przypadkach, pomoc może być udzielona osobie poniżej 70 roku życia. Szczególne sytuacje oznaczają brak możliwości zapewnienia niezbędnych potrzeb wynikających ze stanu zdrowia oraz sytuacji rodzinnej i społecznej osoby. Ocena takiej stanu sytuacji i decyzja o udzieleniu wsparcia należy do realizatora programu, czyli od decyzji ośrodka pomocy społecznej. Z programu nie mogą korzystać osoby, które już otrzymują wsparcie w ramach usług opiekuńczych, czy specjalistycznych usług opiekuńczych. Udzielenie pomocy w ramach programu nie zależy od kryterium dochodowego.

5. Czy płacę za zakupy i usługi?
Koszty zakupów pokrywa senior. Senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Zasady i sposób rozliczania ustala indywidualnie ośrodek pomocy społecznej, podczas pierwszego kontaktu z Tobą.
Pomoc w postaci usług, np. pomoc np. w sprawach urzędowych, wyprowadzenia psa, są nieodpłatne.

6. W jaki sposób zgłosić swoje potrzeby?
KROK 1.
Zadzwoń na infolinię 22 505 11 11
  • Zgłoś podczas rozmowy, że zdecydowałeś się zostać w domu. Zapisz datę i godzinę kiedy dzwoniłeś.
  • Infolinia działa od poniedziałku do niedzieli w godzinach 08:00-21:00
  • Osoba przyjmująca zgłoszenie przekazuje Twoją prośbę o pomoc do ośrodka pomocy społecznej w danej gminie przez system Centralnej Aplikacji Statystycznej
KROK 2.
  • Pracownik ośrodka pomocy społecznej kontaktuje się z Tobą telefonicznie. W celu weryfikacji podaje datę i godzinę kiedy dzwoniłeś na infolinię. Następnie zweryfikuje zgłoszenie i ustali w jaki sposób można Ci pomóc. Poda imię i nazwisko osoby, która do Ciebie przyjdzie oraz datę.
  • Podczas rozmowy telefonicznej, pamiętaj o zapisaniu numeru do ośrodka pomocy społecznej oraz danych osoby, która do Ciebie przyjdzie.
  • W razie wątpliwości, zadzwoń do Twojego ośrodka pomocy społecznej.
KROK 3.
  • Przychodzi do Ciebie osoba, którą OPS wyznaczył do pomocy. W celu weryfikacji poda imię i nazwisko. W przypadku pomocy w formie zrobienia zakupów senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Zasady i sposób rozliczania ustala indywidualnie ośrodek pomocy społecznej, podczas pierwszego kontaktu z Tobą.
  • Pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa: noś maseczkę, zachowuj dystans, w miarę możliwości używaj rękawiczek jednorazowych.
KROK 4.
  • Odbierasz zakupy od osoby, która Ci pomaga z zachowaniem zasad bezpieczeństwa: noś maseczkę, zachowuj dystans, w miarę możliwości używaj rękawiczek jednorazowych.

PAMIETAJ! Płacisz tylko za rzeczywisty koszt zakupów. Pozostałe usługi są nieodpłatne!

7. Kto do mnie przyjdzie, by pomóc??
Lokalne ośrodki pomocy społecznej realizują program na terenie gminy. Zakupy czy usługi mogą być realizowane poprzez pracowników ops (pracowników socjalnych, asystentów rodziny, pracowników administracyjnych i innych). Gmina może również podjąć decyzję o zatrudnieniu nowych pracowników, zleceniu realizacji tego zadania organizacjom pozarządowym, zakupie usługi od sektora prywatnego, współpracy z wolontariuszami, harcerzami, żołnierzami WOT, członkami ochotniczych straży pożarnych.

8. Czy usługa w ramach programu jednorazowa czy może być realizowana wielokrotnie?
Usługa może być świadczona raz w tygodniu, bądź kilka razy w czasie trwania programu, ale jest to uzależnione od organizacji działań przez ośrodek pomocy społecznej i potrzeb osoby starszej
w wieku 70 lat i więcej.

9. Czy mogę zgłosić się bezpośrednio do ośrodka pomocy społecznej, żeby poprosić o usługi
w ramach programu?
Tak, jeśli senior jest w wieku w wieku 70+ i wymaga wsparcia, taka pomoc może zostać zrealizowana w ramach programu. Rekomendujemy jednak w pierwszej kolejności kontakt za pomocą infolinii 22 505 11 11

Bezpieczeństwo osób starszych podczas realizacji programu.
Realizator programu ośrodek pomocy społecznej odpowiada za działania, mające na celu ochronę osób starszych.

Zarządzenie Nr  2 / 2020
Dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wąchocku
z dnia 06 sierpnia 2020 roku
 
w sprawie: ustalenia dni wolnych od pracy w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wąchocku w 2020 roku.

Pobierz

Zarządzenie Nr  1 / 2020
Dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wąchocku
z dnia 1 kwietnia 2020 roku
 
w sprawie: wprowadzenia zmian w organizacji pracy Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wąchocku w celu zapobiegania oraz zwalczania zakażenia wirusem SARS-CoV-2 i rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej u ludzi, wywołanej tym wirusem 

Pobierz

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Wąchocku informuje, że:

żywność dla osób, które otrzymały skierowania do otrzymania pomocy żywnościowej
będzie wydawana w:

Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Wąchocku, ul. Kolejowa 19, 27-215 Wąchock
w terminach:

  • 04.03.2020 R. (środa)- WĄCHOCK
  • 05.03.2020 R.(czwartek) - PARSZÓW, WĘGLÓW oraz WIELKA WIEŚ
  • 06.03.2020 R. (piątek) - RATAJE oraz MARCINKÓW
 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego